- Ετούτος είναι ο γιος μου, του ‘πε ο πατέρας μου
-Ξέμπλεξε το χέρι μου από τη φούχτα του και με παράδωκε στο δάσκαλο.
–Το κρέας δικό σου του ‘πε, τα κόκαλα δικά μου. Μη τον λυπάσαι, δέρνε τον, κάνε τον άνθρωπο.
-Έγνοια σου, καπετάν Μιχάλη. Έχω εδώ το εργαλείο που κάνει τους ανθρώπους, είπε ο δάσκαλος κι έδειξε τη βίτσα.
Έτσι, δραματικά, περιγράφει ο Νίκος Καζαντζάκης την πρώτη του μέρα στο σχολείο, σε εποχές που ο δάσκαλος ήταν και εκπαιδευτικός και τιμωρός. Σήμερα η κατάσταση έχει ανατραπεί. Ο δάσκαλος ή ο καθηγητής μπορεί να γίνει και τιμωρούμενος ή απειλούμενος –είτε από «σκληρούς» μαθητές είτε από μπαμπάδες, ιδιαίτερα όταν είναι πολιτικοί.
Η απειλή σε καθηγητή «θα σε τελειώσω» από τον Δημήτρη Μαρκόπουλου, επειδή δεν του άρεσαν οι βαθμοί που έβαλε στο παιδί του, δε είναι η πρώτη αντίδραση σε βάρος εκπαιδευτικού από το πολιτικό σύστημα.
Είχε προηγηθεί, δέκα και πλέον χρόνια πριν, η απόλυση καθηγήτριας του Κολλεγίου Αθηνών Φώφης Μπουλούτα (έφυγα από τη ζωή το 2019) επειδή εμπόδισε να αντιγράψει τον γιο τού Αντώνη Σαμαρά (μαθητή της Γ΄ Γυμνασίου τότε) και ανιψιό του προέδρου του ΔΣ του Κολλεγίου, Αλέξανδρου Σαμαρά. Η καθηγήτρια, επιτηρήτρια σε διαγώνισμα, αφού παρατήρησε επανειλημμένα τον μαθητή για την προσπάθειά του να πάρει βοήθεια από συμμαθητές του και να αντιγράψει, τελικά μονόγραφε την κόλλα του. Η Φώφη Μπουλούτα προσέφυγε στη Δικαιοσύνη για την απόλυσή της και δικαιώθηκε μετά θάνατον!
Η ίδια μιλώντας για το περιστατικό πολύ αργότερα, είχε πει ανάμεσα σε άλλα:
«Κατά τη διάρκεια της εξέτασης το παιδί προσπαθούσε να επικοινωνήσει με συμμαθητές του και να εκμαιεύσει απ’ αυτούς την απάντηση σε κάποια θέματα, τα οποία προφανώς τον δυσκόλευαν. Του έκανα παρατήρηση πρώτη φορά, με αγνόησε. Μετά από λίγο, πάλι προσπάθησε να συνεννοηθεί με τη συμμαθήτριά του, που καθόταν στο πίσω θρανίο, με αγνόησε πάλι. Στην τρίτη μου παρατήρηση πήγα και στάθηκα μεταξύ του μαθητή και της συμμαθήτριάς του, έτσι ώστε να μην μπορεί να επικοινωνήσει μαζί της, με αποκορύφωμα να σκύψει πίσω από την πλάτη μου και να φωνάξει στον τρίτο μαθητή πια, σ’ αυτόν που καθόταν στο τρίτο θρανίο στη σειρά, και απευθυνόμενος σ’ αυτόν με πολύ συνηθισμένη, απρεπή προσφώνηση, του φωνάζει «η απάντηση στο 3 είναι η …;» και δίνει μία πιθανή απάντηση. Σ΄ αυτό το σημείο, αφού προηγουμένως είχα κάνει δύο ή τρεις παρατηρήσεις, έπρεπε, δεν είχα άλλη επιλογή, από το να του μονογράψω το γραπτό. Αυτό βέβαια έγινε για να συνετιστεί το παιδί και να πάψει να μιλάει και να προσπαθεί να συνεννοηθεί με τους συμμαθητές του. Του επέτρεψα όμως να συνεχίσει να γράφει».
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.